# Zrychlený Fate: Rychlý přehled

# Součty hodů (strana 18)

Výsledek = Hod kostkami + bonus za Přístup

  • + Bonus za Triky
  • + Bonusy za vyvolané Aspekty

# Výsledky (strana 13)

Proti protivníkově součtu nebo hodnotě obtížnosti:

  • Selhání: Váš výsledek je nižší
  • Remíza: Váš výsledek je stejný
  • Úspěch: Váš výsledek je vyšší o 1 nebo 2
  • Úspěch se stylem: Váš výsledek je vyšší o 3 a více

# Určování obtížností (strana 37)

  • Jednoduchý úkol: Nevalná (+0) - nebo úspěch bez hodu
  • Náročnější úkol: Slušná (+2)
  • Velmi obtížný úkol: Skvělá (+4)
  • Nemožně náročné: jděte tak vysoko, jak vám to dává smysl. PH budou muset utratit nějaké body osudu a sehnat dostatek pomoci, aby uspěly, ale to je v pořádku.

# Žebříček

+8 Legendární
+7 Velkolepé
+6 Fantastické
+5 Vynikající
+4 Skvělé
+3 Dobré
+2 Slušné
+1 Průměrné
+0 Nevalné
–1 Mizerné
–2 Příšerné

# Akce (strana 14)

Vytvoření výhody při tvorbě nebo objevování aspektu (strana 14):

  • Selhání: Nic nevytvoříte ani neobjevíte, nebo ano, ale váš protivník (nikoliv vy) získá volné vyvolání
  • Remíza: Při tvorbě nového získáte posílení, jinak jakobyste uspěli
  • Úspěch: Vytvořte nebo objevte aspekt a vemte si na něj volné vyvolání
  • Úspěch se stylem: Vytvořte nebo objevte aspekt a vemte si na něj dvě volná vyvolání

Vytvoření výhody z aspektu, který již znáte (strana 15):

  • Selhání: Žádné dodatečné výhody
  • Remíza: Získáte na aspekt jedno volné vyvolání
  • Úspěch: Získáte na aspekt jedno volné vyvolání
  • Úspěch se stylem: Získáte na aspekt dvě volná vyvolání

Překonání (strana 16):

  • Selhání: Neuspějete, nebo uspějete za výraznou cenu
  • Remíza: Uspějete za drobnou cenu
  • Úspěch: Dosáhnete svého cíle
  • Úspěch se stylem: Dosáhnete svého cíle a získáte posílení

Útok (strana 17):

  • Selhání: Žádný efekt
  • Remíza: Útok cíli neuškodí, ale získáte posílení
  • Úspěch: Útok zasáhne a způsobí poškození
  • Úspěch se stylem: Útok zasáhne a způsobí poškození. Můžete snížit poškození o jedna, abyste získali posílení

Obrana (strana 17):

  • Selhání: Utrpíte následky úspěchu vašeho protivníka
  • Remíza: Podívejte se na akci svého portivníka, abyste zjistili, co se stalo
  • Úspěch: Váš protivník nedosáhne toho, o co mu šlo
  • Úspěch se stylem: Váš protivník nedosáhne svého a vy získáte posílení

Získání pomoci (strana 17):

  • Jakýkoliv spojenec vám s vaší akcí může pomoci
  • Pokud vám spojenec pomůže, vzdá se své akce ve výměně a popíše, jak vám pomáhá
  • Za každého spojence, co vám takto pomáhá, dostanete +1
  • Vypravěč může omezit počet lidí, kteří vám mohou pomáhat

# Pořadí jednání (strana 21)

  • Fyzický konflikt: Porovnejte Rychlý přístup – ten s nejrychlejšími reflexy jedná první.
  • Duševní konflikt: Porovnejte Pečlivý přístup – ten nejpozornější k detailu si všimne ohrožení.
  • Všichni ostatní pokračují v sestupném pořadí. Porušte pořadí, kdykoliv to dává smysl, DM v tom má poslední slovo.
  • Vypravěč se může rozhodnout nechat jednat všechna svá PV podle své nejvýhodnější PV.

# Stres & následky (strana 22)

  • Závažnost zásahu (v posunech) = Hod na Útok – hod na Obranu.
  • Čtverečky stresu: Můžete si proškrtnout jeden čtvereček stresu, abyste se vypořádali s částí nebo se všemi posuny jednoho zásahu. Můžete pohltit tolik posunů, jaká je hodnota proškrtnutého čtverečku: jeden pro první, dva pro druhý, tři pro třetí.
  • Následky: Můžete přijmout jeden nebo více následků, abyste se vypořádali se zásahem, tím, že jednu nebo více dostupných kolonek následků proškrtnete a napíšete do nich nové aspekty.
    • Drobný = 2 posuny
    • Mírný = 4 posuny
    • Vážný = 6 posunů
  • Zotavování se z následků:
    • Drobný následek: Odstraňte jej na konci scény.
    • Mírný následek: Odstraňte jej na konci dalšího sezení.
    • Vážný následek: Odstraňte jej na konci scénáře.
  • Vyřazení: Pokud nemůžete zvládnout celý zásah (nebo se rozhodnete tak neučinit), jste vyřazeni a váš protivník rozhodne, co se s vámi stane.
  • Vzdání se: Vzdejte se dříve, než váš protivník hodí kostkami a můžete kontrolovat, jak scénu opustíte. Za vzdání se získáte jeden nebo více bodů osudu (strana 24).

# Přístupy (strana 18)

  • Pečlivý: Když věnujete plnou pozornost detailu a dáváte si na čas, abyste práci odvedli pořádně.
  • Chytrý: Když přemýšlíte rychle, řešíte problémy, nebo berete v úvahu mnoho proměnných.
  • Oslnivý: Když jednáte se stylem a elegancí.
  • Rázný: Když používáte hrubou sílu.
  • Rychlý: Když se pohybujete rychle a obratně.
  • Lstivý: Když odvádíte pozornost, jednáte kradmo nebo někoho matete.

# Aspekty (strana 25)

  • Vyvolání (strana 27): Utraťte bod osudu, abyste pro sebe získali +2 nebo přehození, nebo abyste o 2 zvýšili obtížnost nepříteli.
  • Vynucení (strana 28): Získejte bod osudu, když vám aspekt zkomplikuje život.
  • Ustanovování skutečností (strana 29): Aspekty jsou skutečné. Užijte je k popsání detailů o sobě i o světě.

# Druhy aspektů

Aspekty postavy (strana 25):

  • Napište je, když si tvoříte svou postavu.
  • Mohou se změnit, když dosáhnete milníku (strana 33).

Situační aspekty (strana 26):

  • Jsou vyhlášeny na začátku scény.
  • Mohou být vytvořeny pomocí akce vytvoření výhody.
  • Mohou být odstraněny pomocí akce překonání.
  • Zmizí, když situace skončí.

Posílení (strana 26):

  • Mohou být vyvolány právě jednou (pak zmizí).
  • Mohou být eliminovány protivníkem pomocí akce překonání.
  • Nevyužitá posílení zmizí na konci scény.

Následky (strana 23):

  • Používají se k pohlcení posunů z úspěšného útoku.
  • Mohou být vyvolány vašimi protivníky, jakoby šlo o situační aspekty.