Zrychlený Fate: Rychlý přehled
Součty hodů (strana 18)
Výsledek = Hod kostkami + bonus za Přístup
- + Bonus za Triky
- + Bonusy za vyvolané Aspekty
Výsledky (strana 13)
Proti protivníkově součtu nebo hodnotě obtížnosti:
- Selhání: Váš výsledek je nižší
- Remíza: Váš výsledek je stejný
- Úspěch: Váš výsledek je vyšší o 1 nebo 2
- Úspěch se stylem: Váš výsledek je vyšší o 3 a více
Určování obtížností (strana 37)
- Jednoduchý úkol: Nevalná (+0) - nebo úspěch bez hodu
- Náročnější úkol: Slušná (+2)
- Velmi obtížný úkol: Skvělá (+4)
- Nemožně náročné: jděte tak vysoko, jak vám to dává smysl. PH budou muset utratit nějaké body osudu a sehnat dostatek pomoci, aby uspěly, ale to je v pořádku.
Žebříček
+8 | Legendární |
+7 | Velkolepé |
+6 | Fantastické |
+5 | Vynikající |
+4 | Skvělé |
+3 | Dobré |
+2 | Slušné |
+1 | Průměrné |
+0 | Nevalné |
–1 | Mizerné |
–2 | Příšerné |
Akce (strana 14)
Vytvoření výhody při tvorbě nebo objevování aspektu (strana 14):
- Selhání: Nic nevytvoříte ani neobjevíte, nebo ano, ale váš protivník (nikoliv vy) získá volné vyvolání
- Remíza: Při tvorbě nového získáte posílení, jinak jakobyste uspěli
- Úspěch: Vytvořte nebo objevte aspekt a vemte si na něj volné vyvolání
- Úspěch se stylem: Vytvořte nebo objevte aspekt a vemte si na něj dvě volná vyvolání
Vytvoření výhody z aspektu, který již znáte (strana 15):
- Selhání: Žádné dodatečné výhody
- Remíza: Získáte na aspekt jedno volné vyvolání
- Úspěch: Získáte na aspekt jedno volné vyvolání
- Úspěch se stylem: Získáte na aspekt dvě volná vyvolání
Překonání (strana 16):
- Selhání: Neuspějete, nebo uspějete za výraznou cenu
- Remíza: Uspějete za drobnou cenu
- Úspěch: Dosáhnete svého cíle
- Úspěch se stylem: Dosáhnete svého cíle a získáte posílení
Útok (strana 17):
- Selhání: Žádný efekt
- Remíza: Útok cíli neuškodí, ale získáte posílení
- Úspěch: Útok zasáhne a způsobí poškození
- Úspěch se stylem: Útok zasáhne a způsobí poškození. Můžete snížit poškození o jedna, abyste získali posílení
Obrana (strana 17):
- Selhání: Utrpíte následky úspěchu vašeho protivníka
- Remíza: Podívejte se na akci svého portivníka, abyste zjistili, co se stalo
- Úspěch: Váš protivník nedosáhne toho, o co mu šlo
- Úspěch se stylem: Váš protivník nedosáhne svého a vy získáte posílení
Získání pomoci (strana 17):
- Jakýkoliv spojenec vám s vaší akcí může pomoci
- Pokud vám spojenec pomůže, vzdá se své akce ve výměně a popíše, jak vám pomáhá
- Za každého spojence, co vám takto pomáhá, dostanete +1
- Vypravěč může omezit počet lidí, kteří vám mohou pomáhat
Pořadí jednání (strana 21)
- Fyzický konflikt: Porovnejte Rychlý přístup – ten s nejrychlejšími reflexy jedná první.
- Duševní konflikt: Porovnejte Pečlivý přístup – ten nejpozornější k detailu si všimne ohrožení.
- Všichni ostatní pokračují v sestupném pořadí. Porušte pořadí, kdykoliv to dává smysl, DM v tom má poslední slovo.
- Vypravěč se může rozhodnout nechat jednat všechna svá PV podle své nejvýhodnější PV.
Stres & následky (strana 22)
- Závažnost zásahu (v posunech) = Hod na Útok – hod na Obranu.
- Čtverečky stresu: Můžete si proškrtnout jeden čtvereček stresu, abyste se vypořádali s částí nebo se všemi posuny jednoho zásahu. Můžete pohltit tolik posunů, jaká je hodnota proškrtnutého čtverečku: jeden pro první, dva pro druhý, tři pro třetí.
- Následky: Můžete přijmout jeden nebo více následků, abyste se vypořádali se zásahem, tím, že jednu nebo více dostupných kolonek následků proškrtnete a napíšete do nich nové aspekty.
- Drobný = 2 posuny
- Mírný = 4 posuny
- Vážný = 6 posunů
- Zotavování se z následků:
- Drobný následek: Odstraňte jej na konci scény.
- Mírný následek: Odstraňte jej na konci dalšího sezení.
- Vážný následek: Odstraňte jej na konci scénáře.
- Vyřazení: Pokud nemůžete zvládnout celý zásah (nebo se rozhodnete tak neučinit), jste vyřazeni a váš protivník rozhodne, co se s vámi stane.
- Vzdání se: Vzdejte se dříve, než váš protivník hodí kostkami a můžete kontrolovat, jak scénu opustíte. Za vzdání se získáte jeden nebo více bodů osudu (strana 24).
Přístupy (strana 18)
- Pečlivý: Když věnujete plnou pozornost detailu a dáváte si na čas, abyste práci odvedli pořádně.
- Chytrý: Když přemýšlíte rychle, řešíte problémy, nebo berete v úvahu mnoho proměnných.
- Oslnivý: Když jednáte se stylem a elegancí.
- Rázný: Když používáte hrubou sílu.
- Rychlý: Když se pohybujete rychle a obratně.
- Lstivý: Když odvádíte pozornost, jednáte kradmo nebo někoho matete.
Aspekty (strana 25)
- Vyvolání (strana 27): Utraťte bod osudu, abyste pro sebe získali +2 nebo přehození, nebo abyste o 2 zvýšili obtížnost nepříteli.
- Vynucení (strana 28): Získejte bod osudu, když vám aspekt zkomplikuje život.
- Ustanovování skutečností (strana 29): Aspekty jsou skutečné. Užijte je k popsání detailů o sobě i o světě.
Druhy aspektů
Aspekty postavy (strana 25):
- Napište je, když si tvoříte svou postavu.
- Mohou se změnit, když dosáhnete milníku (strana 33).
Situační aspekty (strana 26):
- Jsou vyhlášeny na začátku scény.
- Mohou být vytvořeny pomocí akce vytvoření výhody.
- Mohou být odstraněny pomocí akce překonání.
- Zmizí, když situace skončí.
Posílení (strana 26):
- Mohou být vyvolány právě jednou (pak zmizí).
- Mohou být eliminovány protivníkem pomocí akce překonání.
- Nevyužitá posílení zmizí na konci scény.
Následky (strana 23):
- Používají se k pohlcení posunů z úspěšného útoku.
- Mohou být vyvolány vašimi protivníky, jakoby šlo o situační aspekty.